خرید و فروش پروانه صادراتی

خرید و فروش پروانه صادراتی
صادرات کالا، فرآیندی تخصصی و نیازمند اطلاعات جامع و کامل است. در صورتی که با جزئیات این کار آشنا نباشید، باعث اتلاف انرژی و وقت و سرمایه‌های مالی‌تان می‌شود. شرکت بازرگانی مهد تجارت سگال زرین، جهت کمک به تولیدکنندگان و صادرکنندگان و جلوگیری از به هدر رفتن سرمایه‌های آن‌ها، تمام امور صادرات شما را از خرید و فروش پروانه صادراتی تا اخذ مجوزهای لازم انجام می‌دهد.

پروانه صادراتی چیست؟

برای صادرات کالاهای مختلف به کشورهای خارجی از طریق گمرکات، نیاز به اخذ مجوز دارید. بعد از گرفتن مجوزهای لازم، می‌توانید به راحتی کالاهایتان را از گمرک ترخیص کرده و به مشتریانی که در کشورهای خارجی هستند، برسانید. مخصوصا به منظور صادرات قطعی کالا که در طی آن، کالاهای صادرشده دیگر به کشور باز نمی‌گردند، امکان این کار بدون گرفتن مجوز وجود ندارد. به این مجوز در اصطلاح پروانه صادراتی گفته می‌شود.
خرید و فروش پروانه صادراتی به منظور ورود به دنیای صادرات، مراحل و جزئیاتی دارد. برای انجام این کار میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

پروانه صادراتی چه کاربردی دارد؟

قبل از آنکه درباره خرید و فروش پروانه صادراتی صحبت کنیم، خوب است بدانیم که پروانه صادراتی چه کاربردها و مزایای زیادی دارد و اهمیت پروانه صادراتی در چیست؟ در ادامه به توضیح این مهم پرداخته ایم.

ثبت سفارش و ترخیص کالا

برای انجام مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا، یعنی از زمان درخواست خرید کالا، انجام امور مربوط به پرداخت تا ترخیص کالا از گمرک نیازمند داشتن کارت بازرگانی هستیم. صدور و یا تمدید کارت بازرگانی حقوقی یا کارت بازرگانی حقیقی در تعیین مسیر کالا (سبز، زرد و قرمز) به کار می‌آید.

 

واردات و صادرات از منطقه آزاد تجاری

با توجه به اینکه واردات و صادرات از مناطق آزاد صنعتی-تجاری معاف از مالیات هستند، افراد و شرکت‌های تجاری بسیاری اقدام به این کار می‌کنند. اما داشتن کارت بازرگانی پیش نیاز این نوع صادرات و واردات است.

گرچه از مزایای کارت بازرگانی واردات و صادرات از منطقه آزاد است، اما صرفا با یک کارت بازرگانی شما از پرداخت مالیات  کارت بازرگانی معاف نمی‌شوید، بلکه باید مجوزهای لازم برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد را کسب نمایید.

عضویت در اتاق بازرگانی از مزایای کارت بازرگانی است.

به موجب آیین‌نامه نحوه عضویت در اتاق‌های بازرگانی و صنایع و معادن جمهوری اسلامی ایران که در سال سال 1374به تصویب رسیده است. یکی از شروط عضویت در اتاق‌های بازرگانی داشتن کارت بازرگانی حقیقی یا حقوقی است. البته عضویت دارای شرایط دیگری نیز می‌باشد.

 

ثبت نام تجاری ثبت برند

ثبت نام تجاری به صورت لاتین

ثبت برند تجاری به صورت لاتین دارای شرایطی است. اما مهم‌ترین آن‌ها داشتن کارت بازرگانی است. بدون داشتن این کارت، ثبت برند لاتین غیر ممکن است. جهت ثبت نام تجاری لاتین چه کلمه ریشه فارسی با فونت لاتین و چه در کل ریشه لاتین داشته یاشد، تفاوتی در وجود کارت بازرگانی نیست.

 

 

شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی

مسلما از مهم‌ترین پارامترهای برندیگ و بازاریابی برای یک شرکت تجاری، حضور در نمایشگاه‌های مختلف است. از مزایای داشتن کارت بازرگانی تسهیل شرکت در نمایشگاه‌های مختلف داخلی یا خارجی است.

شرکت در نمایشگاه خرید و فروش پروانه صادراتی

دریافت حق العمل کاری در گمرک از مزایای کارت بازرگانی

در قانون تجارت به شخصی که از سوی شخص دیگری وکیل است که معامله ای انجام دهد و در قبال آن اجرت دریافت کند، حق العمل کاری گویند. این پروانه در گمرک به شخصی داده می‌شود که داری 7 شرط باشد.

مهم‌ترین شرط دریافت حق العمل کاری در گمرک، داشتن کارت بازرگانی می‌باشد.

صدور ویزای کاری

به منظور شرکت در جلسات یا کنفرانس‌های مربوط به کسب وکار یک شخص نیازمند داشتن ویزای کاری است. علاوه بر دعوتنامه از سمت شریک حقوقی یا حقیقی،برای دریافت ویزای کاری نیازمند کارت بازرگانی هستیم.

صادرات و واردات به صورت تجاری

از مزایای کارت بازرگانی با توجه به ماده 3 قانون صادرات و واردات، مبادرت به امر صادرات و واردات کالا به صورت تجاری مستلزم داشتن کارت بازرگانی است که توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن‌ ایران صادر و به تأیید وزارت بازرگانی می‌رسد.

یکی دیگر از مزایای داشتن کارت بازرگانی، صدور گواهی مبدا

دارندگان کارت‌های بازرگانی هوشمند می توانند با استفاده از کارت هوشمند خود، نسبت به ثبت درخواست الکترونیکی خود از طریق www.cscs.ir  اقدام به ثبت درخواست و ارسال درخواست صدور گواهی مبدا برای اتاق بازرگانی مربوطه نمایند.

 

نحوه دریافت پروانه صادراتی

یکی از امور تخصصی و بسیار مهم در صادرات کالا، انجام دادن کارهای گمرکی صادرات آن کالا و گرفتن پروانه صادراتی است که به تجربه و مهارت بالایی در بحث صادرات، حمل و نقل و آشنایی با تشریفات گمرکی نیاز دارد. تولید کنندگان محصولات صادراتی و یا صادر کنندگان برای انجام تشریفات صادراتی و اخذ مجوزهای مورد نیاز برای صادرات می توانند طی سه مرحله اقدام کنند.

مرحله اول

صادرات یکسری مدارک نیاز دارد که بسته به نوع محصول متفاوت است، مانند: گواهی بهداشت، گواهی استاندارد، کارت بازرگانی، packing list و موارد دیگر؛ برخی کالاها نیاز به مجوز صادرات دارند که مجوز مربوط به آن هم باید تکمیل شود.

مدارک اخذ پروانه صادراتی

مرحله دوم

در این مرحله باید نحوه حمل و نقل کالا مشخص شود و با توجه به کشور مقصد، نوع کالا، نوع بسته بندی، حجم کالا و ارزش کالا بهترین روش برای ارسال بار از بین روشهای دریایی، هوایی، جاده ای یا ریلی بودن حمل و نقل زمینی آن انتخاب شود و با شرکتهای بین المللی فعال در زمینه حمل و نقل هماهنگیهای لازم انجام شود. البته می توان قبل از بارگیری کارهای گمرکی برخی کالاها را انجام داد و مستقیما کالا را بارگیری کرد تا صادرات آن انجام شود. در این مرحله در صورت ناقص بودن مدارک مورد نیاز از طرف شخص صادر کننده ممکن است سازمانهای مربوطه و گمرک مجددا درخواست تکمیل مدارک را دهند که موجب اتلاف زمان و تاخیر می شود. بدین سبب توصیه می شود با دقت در تهیه مدارک عمل کنید تا هزینه های بی مورد به شما تحمیل نشود و در وقت و زمان هم صرفه جویی گردد.

مرحله سوم

پس از تکمیل مجوزهای لازم و ارائه آنها، پروانه صادراتی کالا برای شخص صادر کننده صادر می شود. پس از اخذ این پروانه کالای صادراتی روی وسیله حمل و نقل پلمپ می شود و پس از صادر شدن بارنامه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی وسیله حمل و نقل اجازه خروج از مرز خروجی را گرفته و به سمت کشور مقصد حرکت می کند. در پایان صادر کنندگان موظف هستند در مدت زمان حداکثر شش ماه از تاریخ صادر شدن پروانه صادراتی، ارز به دست آمده حاصل از صادرات را به بانک مرکزی تحویل بدهند. مقدار آن با توجه به 95 درصد ارزش  FOB محاسبه می شود؛ ارز وارد شده به صورت سپرده گذاری یا فروش به بانک، فروش به صرافی مجاز، واردات در مقابل صادرات توسط خود شخص صادر کننده یا یک شخص دیگر باید بازگردانده شود.

شرکت بازرگانی مهد تجارت سگال زرین، در کلیه امور مربوط به اخذ پروانه صادراتی و کارت بازرگانی، شما با بهره‌مندی از کارشناسان خبره و با تجربه، به شما عزیزان کمک میکنند تا در اسرع زمان و کمترین چالش و دردسر، بتوانید مجوزهای لازم را دریافت کنید. اگر قصد اقدام برای خرید و فروش پروانه صادراتی دارید، با ما تماس بگیرید.