ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

برای هر تاجری لازم است قبل از اقدام به صادرات واردات، ابتدا با مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر عباس آشنا شود. مهم ترین بنادر تجاری و اقتصادی کشور بندر عباس است. با یک نگاه کردن به نقشه ایران می توانید از اهمیت و توجه موقعیت جغرافیایی بندر عباس و نقش مهم آن در حمل و نقل دریایی و صادرات وادرات متوجه شوید. بزرگترین و مهم ترین بنادر کشور و یکی از اصلی ترین قطب های تجارت بین المللی در ایران بنرعباس است. واقع در قسمت جنوبی هرمزگان و 14 کیلومتر مرز آبی با دریای عمان و خلیج فارس است. این بندر جزو قدیمی ترین بنادر ایران است. که سالانه برای برای نقل و انتقال کالاها استفاده می شود. و بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی تمایل دارند تا محموله های خود را در این بندر بارگیری کنند. این بندر با وسعت 4800 هکتار، پذیرای بیش از 80 میلیون کالا در سال است. گمرک رجایی و گمرک باهنر یکی از مهمترین موضوعات ترخیص کالا از گمرک بندرعباس که اهمیت دو چندانی می بخشد به شمار می آید. هر دو از مبادی های اصلی واردات و صادرات کالا در جنوب و کل کشور به شمار می روند. این دو گمرک فاصله زیادی از یکدیگر ندارند. در ادامه با مراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباس با ما همراه باشید.

برای نگهداری کالاهای صادراتی و وارداتی باید شرایط ویژه ای فراهم باشد تا از آسیب محفوظ بماند که چون در مناطق جنوب ایران دارای آب و هوای گرم . مرطوب است این شرایط را فراهم می کند.

ترخیص کالا از گمرک بندرعباس

بندر شهید رجائی در غرب بندرعباس و در فاصله 23 کیلومتری قرار دارد. به عنوان پایانه اصلی کانتینری و یک منطقه ویژه در ایران شناخته می شود. به دلیل قدمت خود یکی از قدیمی ترین بندرهای ایران است در بندر شهید رجائی بیش از 80 هزار تن کالا به صورت روزانه قابلیت ترخیص دارد.این میزان ترخیص باعث شده که این گمرک به عنوان یکی از مهم ترین مراکز ترخیص کالا در کشور بنامند. وقتی حرف از گمرک بندرعباس میزنیم یعنی به بندر شهید رجائی اشاره داریم . گمرک شهید رجائی نقش عمده ای از ترخیص کالا در جنوب کشور دارد و با وسعتی به 2400 هکتار بزرگترین بندر تجاری ایران حساب می شود. این بندر در سال 1376 به عنوان منطقه ویژه اقتصادی در هیئت دولت ثبت شده است. کالاهای وارداتی از دبی و چین اغلب در این بندر ترخیص می شود چون از نظر زمانی به نفع تاجر است.

یکی دیگر از مقاله های ما را بخوانید: ترخیص کالا از گمرک بوشهر
ترخیص کالا از گمرک بندرعباس
بندر شهید باهنر

یکی دیگر از بنادر قدیمی بندر شهید باهنر است. قبل از انقلاب اسم این بندر سورو بوده است. ساخت این بندر در سال 1334 توسط حکومت تصویب و در سال 1346 کار احداث آن آغاز گردید. بندر شهید باهنر به این خاطر که در پناه جزیره قشم قرار گرفته از تاثیر امواج بلند دریایی دور است. موقعیت ممتاز آن نزدیکی به مناطق آزاد کیش و قشم و دسترسی به آب های بین المللی است که باعث شده بین تاجرات و شرکت های تجارتی از اهمیت خاصی برخوردار است. این گمرک با تهران حدود 1500 کیلومتر فاصله داشته و از دوازده اسکله بهره مند است. در سال 1394 سهم گمرک در ترخیص کالا حدود بیست و چهار تن بوده که ارزش معادل صد و یازده میلیون دلار دارد. اکثر کالاهایی که خورده بار است و از کشور چین حمل می شود در گمرک رجایی ترخیص می شود. افراد مختلفی به صورت مشترک با یک کانتینر کالاهای خود را حمل میکنند که نیاز به هماهنگی و دقت بالا از سوی شرکت حمل کننده دارد. با وجود سختی کار و به دلیل آب هوای گرم و مرطوب تمام تلاش اداره گمرکات شهر بندر عباس بر این می باشد که تعادل منطقی بین دو وظیفه اساسی سرعت و دقت در انجام تشریفات گمرکی، اهداف و برنامه های راهبردی سازمان گمرک، ارائه خدمات در بالاترین سطح کیفیت و بهبود مستمر با رعایت مفاد منشور اخلاقی کارکنان مد نظر قرار بگیرد. همچنین با هدف ایجاد و یکپارچه سازی سامانه های مدیریتی و عملیاتی و نیز اطمینان بخشیدن به تاجران، بر اساس استاندار ایزو، سیستم مدیریت یکپارچه ای را برقرار کرده است و در عین حال تلاش کرده که با رعایت کلیه قوانین و مقررات مرتبط و در راستای سیاستهای دولت جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

سهولت تعیین وجوه با ارسال مدارک و اطلاعات کالاها به اداره گمرک این شهر از طریق ایمیل، انجام امور مختلف تجاری به همراه ارائه مجوزهای لازم به مشتریان، محاسبه دقیق هزینه ها و وجوه گمرکی براساس مدارک و اسناد دریافتی از کالا و همچنین متناسب با اطلاعاتی از قبیل جنس و نوع کالا و ارزش کالا، هماهنگ ساختن ترانزیت کالاها و انبار، تسلط به تمامی امور گمرکی و در نتیجه ترخیص سریع و با صرفه اقتصادی کالاها از جمله مجموعه خدماتی است که به تاجران و شرکت های تجاری درمراحل ترخیص از بندر گمرک بندرعباس ارائه می شود.

ترخیص و مراحل آن

مراحل ترخیص به مراحلی گفته می شود که وقتی تاجر یا شرکت تجاری قصد دارد کالایی را از کشور دیگر به کشور خود وارد کند باید ابتدا کالای خود را به گمرک تحویل بدهند و یک سری مراحل را پشت سر بگذارند تا اجازه ورود کالا به کشور را پیدا کند. به این مراحل ترخیص گفته میشود. برای ترخیص از گمرک بندرعباس بستگی به کالایی وارد شده نحوه گرفتن مجوز و نوع این مجوز ها متفاوت است. گمرک بندرعباس مثل همه گمرکی ها باید از مراحلی همچون پرداخت مالیات، پرداخت سود بازرگانی، پرداخت حقوق گمرکی، گرفتن مجوز وزارت ارشاد، اداره استاندارد و اداره مبارزه با مواد مخدر و… رد شوند. برای دریافت مجوز های قانونی به مدارک و اسنادی نیاز دارد. تهیه مدارک ثابت می کند که فعالیت تجاری شما قانونی است. کلیه مدارک باید توسط صاحب کالا تهیه و به گمرک تحویل داده شوند این مدارک شامل: اصل و کپی کارت ملی و کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه ها، سند ترخیصیه، پکینگ لیست یا فهرست عدل بندی، بیمه نامه، گواهی بازرسی و…است. برای اطلاعات درمورد ترخیص کالا از گمرک دبی کلیک کنید.

در ادامه مراحلی برای ترخیص کالا باید انجام بگیرد که انجام این پروسه نیاز به مهارت و تبحر در دانستن قوانین دارد. در صورتی که آشنایی چندانی با روند انجام کار ندارید باید از شرکت های مشاوره دهنده و ترخیص کار کمک بگیرید. که پیشنهاد ما به شما شرکت بازرگانی مهد تجارت سگال زرین است.

مراحل ترخیص کالا از بندر عباس عبارتند از:

  • تنظیم اظهارنامه اطلاعاتی کالا
  • تحویل اسناد مربوطه به گمرک، از قبیل گواهینامه بهداشتی و بارنامه کالا
  • انطباق دادن اسناد دریافت شده
  • انطباق دادن جزئیات اطلاعات ارائه شده با محصول
  • صادر کردن پروانه ترخیص
  • ترخیص کالا و کنترل پایانیترخیص کالا از گمرک بندرعباس
در مورد ترخیص کالا از گمرک بازرگان بخوانید.

اهداف گمرک بندر عباس در واردات و ترخیص کالا

گمرک بندرعباس یا ایجاد شرایط لازم برای ارتقا تجارت، سهولت ورود کالا و کمک به تاجران اهدافی را دنبال میکند که برخی از آنها جلوگیری از ورود کالاها و آلاینده های محیط زیستی، مواد پرتوزا خطرنام و کالاهای تقلبی و فاسد، مبارزه با قاچاق کالا و ورود بی رویه ارز و مواد مخدر، راه اندازی نظام مدیریت عملکرد به منظور توسعه و تکمیل سیستم جامع اداری و مالی، راه اندازی دروازه مشترک مرزی با کشورهای همسایه، ارتقا شاخص های تجارت فرامرزی و بهبود فضای کسب و کار با تسهیل و ساده سازی گزراش کار، اجرای کنوانسیون های بین المللی و استاندارد های تجاری درکشور و… است.

هزینه ترخیص کالا از بندرعباس

هزینه های انبار داری و نگهداری کالا از جمله هزینه هایی است که برای تمامی بنادر و گمرکات در کشور وجود دارد. علاوه براین با توجه به شرایط آب و هوایی بندر عباس که گرم ومرطوب است لازم است کالاهایی که به این بندر وارد می شود شرایط لازم برای نگهداری آن را رعایت کرده باشند و ر صورت که محصول در طی مدت ترخیص خسارت ببیند هزینه های بسیاری را بر وارد کننده کالا تحمیل می کند.

شرکت بازرگانی مهد تجارت سگال زرین فعال در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا و همچنین كارگزار رسمی گمرک يكی از خوشنام ترين مجموعه های خدماتی در زمينه ترخیص کالا از گمركات كشور می باشد كه توانسته است طی سالها فعاليت مستمر خدمات ثبت سفارش واردات، صادرات، ترخیص كالا و مشاوره بازرگانی بازرگانان و شرکتهای تولیدی و صنعتی را بعهده بگيرد. اين بازرگانی از بدو تاسيس، نهايت تلاش خود را در ارايه بهترين خدمات به مشتريان داشته و با جذب نيروهای كارآمد، مجرب و تحصيلكرده سعی در ارتقاء ارايه خدمات بازرگانی و گمركی مورد نياز شما را دارد.